Friday 18 March 2011

india

pada tanggal 26 december 2010 bermula lah perjalanan merong ke andalusia yg memakan selama 36jam 2minit,

perjalanan si merong bermula drpd delhi,setibanya di new delhi international airpot,si merong terus ke kaunter imigresen,dan beratur menunggu giliran di lorong 'foreign passport'.....pelbagai2 manusia ku perhatikan,ade hitam,putih,coklat,hidung mancung,kembang,penget....setelah tiba giliran pasport aku utk di cop,pegawai imigresen india yg berusia sekitar 50-an,dgn muka yg sirius memegang paspot aku dan melihat tepat pd muka aku dan menyoal aku "what is your good name"?terpinga aku di buatnye,aku pn berfikir lah sejenak.....ape tu good name?nama keluarga ke nama bagus....dgn gaya yg berani aku pn menjawab,mera nam si merong hai....die pn bertanya lg,what are u going to do here?

MAIN BAZAR,PAHARGANJ,NEW DELHI,
Backpackers area.....

1 comment:

  1. Tatkala aku melihat gambar ni,teringat kesusahan dan kesempitan hidup yg di lalui oleh masyarakat di india,bersyukur rakyat malaysia yg hidup dgn kemudahan asas yg cukup selesa,

    ReplyDelete